Perjalanan POLITIK Insan Bernama Ahmad Bin Said -Mad Said



Perjalanan politik Ahmad Said (Mad Said) di bumi Terengganu cukup pantas berlalu dan pada 12 Mac 2015 yang lalu beliau mengumumkan keluar dari UMNO dan berdiri bebas dikaki sendiri.

Dalam masa yang sama beliau adalah seorang Ketua UMNO Bahagian Kemaman dan persidangan semalam juga bukti beliau Ketua Bahagian lagi.

ADAKAH masih SAH status Keahlian Beliau setelah beliau mengumumkan keluar dari UMNO???\

Cerita-cerita dalaman UMNO sendiri telah membuka pekungnya dengan menyatakan semasa Pilihan Raya UMUM (PRU 13) lalu Mad Said sudah merangcang satu permainan politik yang mana telah dijelmakan dengan 17-15 sekarang ini.

Kenyataan sumber ada menyebut nama calon yang dikeluarkan oleh Presiden Parti dengan perkenan Tuanku Sultan TIDAK sama dengan nama yang telah diumumkan oleh Pengerusi Badan Perhunungan UMNO Negeri ketika itu yakni Mantan Menteri Besar ke 13. abaikan….

Menurut beberapa sumber dalaman Kemaman semenjak beliau mengumumkan keluar dari UMNO rata-rata ahli UMNO Kemaman merasakan beliau bukan lagi seorang pejuang yang tulen dan dibandingkan dengan Mantam MB Terengganu yang ke 12 Dato’ Seri Idris Jusoh (Tok Yeh).

Semalam beliau juga telah menghina YB Adun Air Putih secara terbuka kononnya YB Air Putih anak muda yang mentah tidak tahu berpolitik.

Sikap keterbukaan Tok Yeh membuat ahli-ahli UMNO bangga dengan beliau dengan sikap sabar dengan PERJUANGAN dan kini menjadi Menteri Kanan kerajaan dibawah kepimpinan YAB Dato’ Seri Mod Najib  Tun Razak.

Inilah dikatakan contoh seorang pejuang PARTI dan Bangsa Melayu serta menyumbangkan idea-idea untuk membangunkan Agama, Bangsa dan Tanah Air tercinta.

Perbezaan dua Mantam Menteri Besar Terengganu ini membuat rakyat menilai sejauh mana keikhlasan mereka berjuang demi rakyat dibawahnya dan nyata lagi terang Mad Said hanya mementingkan WANG Ringgit Sahaja demi erut boroinya itu.

Sampai hari ini dakwaan demi dakwaan yang dilemparkan oleh  Mad Said akan tetapi satu pun beliau tidak dedahkan kepada UMUM tentang dakwaannya itu atau membuat laporan kepas SPRM dengan kesalahan guna kuasa pentadbiran hari ini.

Rakyat semakin bijak menilai dengan apa yang berlaku muktahir ini dengan pergolakkan yang berlaku didalam UMNO, PAS, PKR dan DAP yang mana mempunyai keahlian serta pengikut yang besar di Malaysia ini.

Semenjak semalam hangat di media social dan hari ini juga telah menyatakan kehebatan YB Wan Abdul Hakim Wan Mokhtar​ yang tidak memberi ruang kepada Ahmad Said untuk menidakan kemenangan beliau dalam pertandingan G7 UMNO bahagian Kemaman semalam.
Beliau merupakan seorang anak muda yang berilmu dan apabila  bercakap, beliau tidak akan berbohong dan apabila beliau menulis, beliau melakukannya dengan kepastian.

Jika ada yang menyatakan apa yang beliau tulis dan katakan sebagai tidak benar itu bukan dirinya.


BIODATA WAN ABDUL HAKIM BIN WAN MOKHTAR
Nama Penuh : Yb Haji Wan Abdul Hakim Bin Wan Mokhtar
No K/P : 680615-11- 5181
Alamat Rumah : 653-1, Lorong Taha 1, 24000 Kemaman Terengganu.
Alamat Pejabat : K-378-B,Bangunan Mpk Binjai, Jalan Air Putih,24000 Kemaman, Terengganu. No. Telefon : 019-3880415 / 09-8597787
Isteri : Hajah Wan Alwiza Binti Zawber
Anak : 1) Wan Ahmad Syakir Suhaimi
  2) Wan Muhammad Ammar Affan
  3) Wan Ahmad Nuruddin Nafis
 4) Wan Nabihah Hannah
 5) Wan Madihatun Nuha
6) Wan Zuhairah Nasuha

PENDIDIKAN 1975 – 1980 : Sek Rendah Sultan Sulaiman II, K. Terengganu.
1981 – 1985 : Kolej Melayu Kuala Kangsar (MCKK) Sept.
1987 – Mei 1991 : Ijazah Sarjana Sains – Kejuruteraan Mekanikal, Universiti Pennsylvania, USA (Ivy League)
 Okt. 1991 – Okt.1992 : Sarjana (MBA), Pengurusan Perniagaan, Universiti London, England.
1992 : Tanaka Business School, Imperial College (MBA). KEJAYAAN AKADEMIK: Mei 1991 - Anugerah Dekan (1990-1991), Universiti Pennsylvania, USA (Ivy League)

PENGALAMAN: 1994 – Sekarang, Pengarah Syarikat, Ambassador Group Of Companies Usahawan Peringkat Dunia. SOSIAL 1997 -1999 – Ketua Pemuda Caw.Chukai, Kmn. 1986 – Sekarang. AJK Petugas Pilihanraya. 2000 – Sekarang. Penolong Bendahari, Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Kemaman. 2007 – 2008, YDP PIBG Sekolah Keb. Seri Selangor, USJ 4, Subang Jaya.

No comments

Powered by Blogger.