SERANGAN Kepada UMNOBN Selepas AMANAH Dilancarkan Di MARANG - LUBUK PAS

Lidah Rasmi PAS Terengganu Tiada Kredibiliti


“Tiada kredibiliti”, itulah yang saya dapat rumuskan setelah membaca sebuah artikel yang dikatakan sebagai mewakili lidah rasmi PAS Terengganu menerusi artikelnya yang gigih menghentam kepimpinan kerajaan negeri Terengganu melalui artikelnya yang berjudul, ‘Wahai Razif, Pemimpin Kerajaan UMNO Terengganu...Janganlah Tamak Haloba’

Dengan bermodalkan fakta tidak jelas, “pointless remark” dan emosi editor, penulisan yang seakan ‘meroyan’ ini mungkin kerana halatuju PAS itu kini semakin pudar, kelam dan tenggelam dek keghairahan Parti Amanah Negara menerobosi Terengganu yang kononnya gah sebagai kubu kuatnya.

Lebih malang apabila tiada siapa lagi hendak dipersalahkan di atas punca perpecahan parti tersebut, dan talian hayat terakhirnya adalah dengan memburukkan kerajaan negeri Terengganu yang utuh di bawah kepimpinan UMNO. Dengan harapan sedikit sebanyak dapat menutup  serta mengalihkan pandangan rakyat terhadap isu perpecahan besar-besaran yang sedang berlaku di dalam PAS pada ketika ini.

Program ceramah sempena Perasmian Pejabat Amanah Marang oleh Parti Amanah Negara yang baru sahaja berlangsung semalam di Bukit Payung, Marang bukan lagi satu rahsia. Tamparan hebat inilah yang mungkin membuatkan PAS biol sebentar, terpinga-pinga dan tidak senang duduk lantaran ikrar PAN meruntuhkan kubu kuat PAS di Marang.

Berbalik kepada serangan penuh emosi dari lidah rasmi PAS Terengganu, saya agak kecewa membaca ‘fakta’ serangan yang kononnya ingin menunjukkan kepincangan dan ketirisan yang berlaku dalam kerajaan negeri Terengganu di bawah pimpinan Menteri Besar, Dato’ Seri Ahmad Razif Abd Rahman.

Suka saya kelaskan serangan tersebut sebagai sekadar ‘sembang kedai kopi’ dan ‘lepas geram’. Pada mulanya saya fikir hanya saya beranggapan sebegitu. Rupanya lebih ramai mempunyai pendapat yang sama setelah membaca artikel serangan tersebut.

Manakan tidak, satu demi satu perenggan yang diteliti memperlihatkan bayangan editor sedang menaip emosi penuh kebencian tanpa satu fakta yang jelas. Ada baiknya beliau mencarut sepuasnya sahaja dalam artikel tersebut... tidak ada beza.

Editor portal gagal mempamerkan sentimen rakus yang mengaitkan keterampilan Razif sebagai seorang pemimpin yang kononnya tamak haloba.  Dan siapakah beberapa ‘kerat’ pemimpin UMNO yang dikatakan mahu keuntungan segera itu? Boleh buktikan? Boleh senaraikan supaya rakyat tahu? Inilah yang saya maksudkan dengan ‘tiada kredibiliti’. Jika beliau (editor)  telus dalam membongkar keterlibatan beberapa ‘kerat’ pemimpin UMNO yang mahu keuntungan segera ini, SENARAIKAN.

Saya pasti bukan sahaja ahli PAS berminat hendak tahu, bahkan ahli UMNO dan seluruh rakyat juga pasti hendak tahu sejauh mana prinsip INTEGRITI yang dibawa oleh Menteri Besar Terengganu, Ahmad Razif Abd Rahman.

Namun jika tiada apa-apa pembuktian yang mampu mengukuhkan tuduhan serta penulisan di dalam portal tersebut, dapat saya simpulkan  apa yang saya perkatakan sejak mula yakni penulisan lidah rasmi PAS Terengganu TIADA KREDIBILITI adalah tepat. Malanglah bagi pembacanya.

Dimanalah agaknya penulis portal tersebut mendapat angka yang mengatakan hutan seluas 6000 Hektar digondolkan untuk aktiviti melombong bijih di Bukit Besi? Sedangkan gambar yang dipaparkan di portal tersebut menunjukkan angka yang jauh lebih rendah iaitu seluas 476 Hektar. Meluaskan operasi melombong bijih besi ini pula kenyataan siapa?

Isu berkenaan perlombongan bijih besi ini seringkali dijawab oleh pihak kerajaan negeri Terengganu. (rujuk link dibawah)

Walaubagaimanapun, saya faham dengan jelas sikap editor portal yang tidak mempunyai kredibiliti. Lebih-lebih lagi penulisan di laman portal yang bertindak sebagai lidah rasmi sebuah parti yang berada di ambang kerapuhan. Apakah lidah rasmi PAS Terengganu tidak gentar berhadapan tindakan saman kerana putarbelit dan fakta yang salah?

Lempar batu sembunyi tangan itu sikap pengecut. Tidak hairan jika selama ini PAS ditindas semasa berada bersama Pakatan Rakyat dan disepak tendang apabila munculnya Pakatan Harapan. Ciri-ciri tersebut memang terserlah.







Fakta Bauksit










Penulisan di portal tersebut mempersoalkan dimana Pelaburan dan kemajuan  yang masuk Ke Negeri Terengganu.

Fakta Pelaburan
  1. -Terengganu Tarik Pelaburan RM27.1 Bilion

  1. TSC Labur RM550 Juta Bangun Lembah Silika Pertama Dunia Di Terengganu


   3.   Terenggnu Buka pintu pelabur china

   4.  Pelabur China Buka Kilang Sarung Tangan Sintetik Di Terengganu                           
                                   http://teganukita.my/pelabur-china-buka-kilang-sarung-tangan-sintetik-di-terengganu/
        
    5. Sultan Mizan rasmi Fasiliti Bersepadu Bio Metionina Tiokimia


   
     7.Men-T pacu ekonomi Tarik Pelaburan

     8.


Rakyat Terengganu yang dikatakan Makan Habuk… benarkah?

  1. Dana Raya RM2.8 Juta Untuk 8,134 Masyarakat Cina


  1. Petani dan Penternak Terima Wang Ihsan


  1. Rumah Mampu Milik Ganti Rumah PPRT


  1. Terengganu Bangunkan Rumah Teres


  1. Suami Meninggal, Rumah Terbakar : Derita Ibu Tunggal Dapat Perhatian


  1. Mangsa Kebakaran Akhirnya Dapat Rumah Baharu


  1. Lima Keluarga Mangsa Kebakaran Ditawar Rumah Baharu – MB


No comments

Powered by Blogger.