SIRI 3 ::: Misteri Plaza Tol LPT 2, " Abang Bayar Tol ke SIAPA?

Foto hiasan
Siri 3… Sambungan LPT 2

Sebentar tadi ada dari kalangan pembaca blog penulis PM dan menceritakan kepada penulis satu kes alam misteri mengenai Lebuh Raya Pantai Timur 2…

Membaca kisah cerita itu juga membuat penulis berdiri juga bulu roma dan ketika ini pon sama macam semalam ketika penulis mencoretkan pasal hentian rehat di LPT 2 ketika itu. BACA Sini….

Kisahnya berbunyi semacam ini…..
Pada malam itu jam lebih kurang 9.45 malam dilebuh raya itu, hanya terdapat 3 buah kereta yang melalui suasana gelap di lebuh raya itu dengan bunyian cengkerik dan bunyian hutan rimba.

Jarak antara kereta ketiga-tiga buah itu lebih kurang dalam 150 meter ke 100 meter sahaja dan dapat melihat kelibat kereta yang melalui jalan di lalua sebelahnya pada waktu itu.

Pemandu kereta yang berada ditengah-tengah antara dua kereta itu yang mahu dikenali sebagai Abang K yang ketika itu menuju pulang ke kampungnya binjai rendah, marang.

Abang K telah mengikut kereta didepan dari susur masuk Bukit Besi sehingga lah sampai susur keluar Ajil dan kita itu plaza tol sudah siap 95% dan boleh digunakan pada bila-bila masa sahaja.

Kisah ini telah hampir 2 tahun berlalu dan pada ketika itu hanya lebuh raya yang dibuka dari Bukit Besi hingga ke Susur keluar Gemuruh Kuala Terengganu.

Foto Hiasan
Semasa mengambil susur keluar ke ajil, Abang K macam biasa sahaja dan sampai ke plaza tol Ajil melihat kereta didepannya berkelaukan pelik di plaza tol itu.

Didalam hati Abang K menyatakan “Kenapa kereta itu slow (perlahan) dengan menekan brek ???” Abang K mulai bimbang bercampur bulu rome dan kepala dia semakin kembang pada ketika itu.

Di Plaza Tol itu  rupanya kereta didepan Abang K berhenti dan menghulurkan tangan seolah-olah membayar tol kepada juru tol sedangkan pada masa itu semua tol LPT 2 memang tidak  beroperasi lagi serta memang dalam keadaan kosong.

Makin dekat dengan plaza tol itu makin kembang kepala Abang K…. katanya.

Apabila kereta dihadapan Abang K selesai membuat pembayaran kepada juru tol MISTERI itu tibalah giliran Abang K melalui rumah tol itu dan Abang K sempat menjeling kerumah tol itu dan didapati ada satu lembaga yang berada didalam rumah tol itu.

Abang K dengan segala Ayat AL-QURAN yang diingatinya dibaca sehabis kuat memandangkan telah melihat kelibat lembaga itu dan kebetulan disebelah Abang K ada seorang kawan yang sedang nyeyak tidur dan berdengkur…

Apabila sampai dipekan Ajil Abang K melihat kereta dihadapan Abang K tadi berhenti di sebuah kedai untuk minum lalu Abang K pun berhenti untuk mendapatkan kepastian dari kereta tersebut.

Sampai sahaja di kedai itu abang K terus pergi ke meja pemilik kereta dihadapannya dan bertanyakan apa sebenarnya yang berlaku semasa di plaza tol itu.

“Bang… tadi abang bayor tol kan kat plaza tol ajil kan???” soal Abang K..
“Ye… Kenapa kenapa bang(pemilik kereta depan)…???”
“Oooo….. kenapa abang bayar tol sedangkan tol disana mana beroperasi lagi… tadi abang bayar kepada siapa??? Tanya abang K..
“ahhh... tadi perempuan tu sapa, cantik pula tu??”…. (perempuan MISTERI)
Lalu Abang K berkata “ Abang kena singgah MASJID dulu nanti selesaikan yang mana patut sebab abang bawa 2 orang perempuan ni..” balas Abang K dan berlalu meninggalkan meja itu…

Pesanan penulis kepada semua pembaca apabila kita ingin membawa kenderaan jangan dilupakan membaca DOA naik kenderaan dan 3 kul… terima kasih kerana sudi membaca perkongsian dari kisah yang diceritakan Abang K itu….

Doa Naik Kendaraan

سُبْحَانَ الَّذِي سَخَّرَ لَنَا هذَا
SUB_HAANAL LADZII SAKH-KHORO LANAA HAADZAA
Maha Suci Tuhan yang telah menundukkan semua ini

وَمَا كُنَّا لَهُ مُقْرِنِينَ
WAMAA KUNNAA LAHUU MUQRINIIN
Bagi kami padahal kami sebelumnya tidak mampu menguasainya,

وَإِنَّا إِلى رَبِّنَا لَمُنقَلِبُونَ
WA INNAA ILAAA ROBBINAA LAMUNQOLIBUUN.
dan sesungguhnya kami akan kembali kepada Tuhan kami
سورة الزخرف﴿١٣﴾﴿١٤﴾

(QS. AZZUKHRUF j;25 a;13-14 s;43)



No comments

Powered by Blogger.