AMARAN UNTUK PEMIMPIN UMNO TERENGGANU DARIPADA AHLINYA

JANGAN MENGKIANATI UNDI KAMI - AHLI UMNO
Setelah beberapa hari yang lalu beberapa khabar angin yang menyatakan pada 1 Jun 2015 ini bakal berlaku perubahan dan dan mungkin akan berlaku pembuburan Dewan Undangan Negeri Terengganu.
Ia dikuatkan dengan perjumpaan 6 Exco Kerajaan Negeri Terengganu dan 3 Ketua UMNO Bahagian yang mana telah heboh diperkatakan di peringkat akar Umbi di dalam UMNO Terengganu.
Salah seorang ahli UMNO yang ditemui penulis hari ini yang mahu dikenali l sebagai Awang Mok berkata pemimpin yang dipilih semasa pilihan raya dahulu(Pru 13) jangan cuba untuk bertidak bodoh dan mengkianati perjuangan dan undi kami.
"Kita orang-orang parti sentiasa menyokong apa sahaja yang dilakukan oleh pemimpin kita selagi ia tidak melanggar syarak dan hukum islam"
"Demi kelangsungan anak cucu kami di masa depan dan kami percaya hanya UMNO sahaja yang menjadi tunjang kepada kerajaan Malaysia kini dan selamanya"
"Saya ingin mengingatkan sekali lagi agar pemimpin yang ada ketika ini jangan membuat kesalahan yang lalu menyebabkan kita kehilangan kuasa di negeri Darul Iman ini".
Peringatan itu untuk pemimpin yang mementingkan periuk nasi dan perut bodohnya sahaja dan bukan mementingkan perjuangan yang telah diwarisi dari nenek moyang sebelum ini,tambahnya lagi.
Dalam pada itu Adun Hulu Besut Nawi Mohamad yang juga Exco Pertanian dan merangkap Ketua UMNO Bahagian Besut berkata memang benar ada perjumpaan itu semasa retreat UMNO Terengganu di Pulau Perhentian Kuala Besut dimana perjumpaan santai yang turut disertai 6 exco dan 3 Ketua Bahagian dalam Terengganu.
Bawah petikan dari Terengganu Times....
http://terengganutimes.com/komplot-menjatuhkan-razif-tidak-benar-nawi
“Saya bagi pihak UMNO Bahgian Besut barjanji akan terus memberi  sokongan padu kepada Yab Dato’ Seri Ahmad Razif untuk mentadbir negeri ini mengikut  acuannya, tetapi setiap agenda pembangunan yang hendak dilaksanakan perlu berbincang dengan 17 Adun Barisan Nasional (BN) yang lain”
“Ahmad Razif perlu diberi peluang… kita sebagai pemimpin perlu bersatu dan berganding bahu untuk membantu mencari jalan penyelesaian dalam kemelut dalaman parti pada hari ini,’ katanya .
Tambahnya(YB Nawi Mohamad) memang benar ada perjumpaan beberapa ADUN baru-baru ini akan tetapi bukanperjumpaan itu  untuk menjatuhkan beliau akan tetapi untuk meyelesaikan beberapa perkara  yang sedang  berlaku ketika ini..
Menurut beberapa tiupan khabar angin yang tersebar, 6 Adun (EXCO) dan 3 Ketua Bahagian berkomplot untuk menjatuhkan Ahmad Razif itu TIDAK BENAR dan saya menafikan sekeras-kerasnya dengan khabr angin tersebut.
“Kami akan tetap berdiri teguh dibelakang KETUA kami dan kami tidak sesekali akan mengkianati pucuk pimpinan kami dan itu janji kami kepada ahli-ahli UMNO yang kami semua sayangi” katanya lagi.

No comments

Powered by Blogger.