Pengarah pendidikan Terengganu buat Bodo tanpa tindakan? - Guru Piangggg




Seorang Guru yang di katakan pemilik no 0179619806 yang bernama Tuan Sembok daripada sekolah Kebangsaan Kuala Ibai telah membuat satu kenyataan yang amat keji terhadap seorang Imam masjid yang baru meninggal.


Daripada viral sekeping gambar print screen whatapps yang menunjukkan Guru tersebut melemparkan tuduhan yang berat dan fitnah terhadap Imam tersebut.


Dengan menghukum arwah iman tersebut akan ke neraka dan mengunakan bahasa kesat perumpamaan untuk binatang dengan perkataan 'Mampos' di sebabkan Imam tersebut tidak sehaluan politik.


Kes ini Menyebabkan ramai pembaca di media sosial terutama kalangan Guru marah dan meminta agar guru tersebut di ambil tindakan segera supaya menjadi pengajaran kepada beliau yang memfitnah mangsa dan menjatuhkan martabat seorang guru.


Walaupun begitu, tiada lagi apa-apa tindakan yang di ambil ke atas guru tersebut, di mana Pengarah Pendidikan Negeri Terengganu, Shafruddin bin Haji Ali Hussain? 


Apa tindakan yang beliau ambil terhadap guru tersebut, BUKAN HANYA MENDIAM DIRI.


Kerana sikap Guru Tersebut keterlaluan dan Pengarah Pendidikan Negeri perlu bertegas supaya hukuman yang di buat setimpal dan ini akan menjadi pengajaran kepada yang lain.


Pengarah Pendidikan Terengganu perlu proaktif, jangan hanya di ketuk baru mengadah.


No comments

Powered by Blogger.