SIRI 2 ::: LPT 2 Penuh Misteri...Sebelahku Isteri atau MAKLUK Lain... Kisah Benar...

foto hiasan sahaja
Bersambung……. Siri 2…

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarokatuh…

Biss’milla’hiroh’ma’ni’rohim…

Ada beberapa cerita yang mana telah diceritakan oleh pengguna lebuh raya pantai timur 2 (LPT2) sebelum ini yang tidak pernah dibongkarkan oleh mana-mana penulis dan cerita ini adalah benar dan bukan rekaan penulis samat-mata.

Menurut salah seorang yang mahu dikenali sebagai Goneng Tukang Masak, beliau dan keluarga telah pulang dari kuantan dan melalui LPT 2 untuk menuju ke kuala Terengganu.

foto hiasan sahaja
Kisahnya macam ini, pada dalam perjalanan di LPT 2 dan berhampiran dengan sebuah perhentian rehat di lebuh raya itu  dan ketika itu anak dan isterinya didalam keretanya ingin membuang air kecil.

Lalu beliau berhenti disebuah hentian rehat disini dan yang turun untuk membuang air kecil isteri beliau dan anak perempuannya. 

Memang suasana disekeliling waktu itu sejuk dan berangin sempoi-sempoi bahasa serta suasana lampu yang dipasang hanya terang bercampur malap.

Pada ketika itu selang 3 minit beliau melihat anak perempuannya dahulu masuk kedalam kereta dan disusuli isterinya serta beliau terus beredar apabila memastikan semuanya cukup berada didalam kereta dan waktu jam tepat 10.30 malam.

Selepas isterinya masuk kedalam kereta dan berlalu pergi berliau bertanyakan kepada isterinya tentang air didalam tandas itu kuat (laju) atau tidak… tetapi isterinya tidak menjawab persaoalannya itu dan berulangkali beliau bertanyakan soalan itu tetapi masih isterinya tidak menjawab akan soalannya itu.

Isterinya terus membisu serta duduk disebalahnya macam tunggul kaya dan tidak  berpaling kepada nya. Beliau telah mengesyakki sesuatu yang berlaku. Setelah 5 minit perjalanan tiba-tiba telefon beliau berbunyi dari no yang tidak dikenali beliau.

Lalu beliau mengangkat telefon itu dan mendengar suara isterinya dalam nada cemas dengan menyatakan “ kenapa abang tinggalkan saya disini??” 

Lantas beliau berpaling di sebelah penumpang yang disangkakan isteri beliau itu tadi dan melihat kerusi penumpang itu kosong lalu beliau memberhentikan kereta dengan serta merta kereta dikaki lima jalan lebuh raya itu.

Mengucap panjang beliau dan terus membaca ayat-ayat suci AL-QURAN berkaitan dan ketika itu juga anak-anak beliau seramai 4 orang sedang nyeyak tidur dibelakang kerata Avanza yang dipandunya itu dan pada ketika itu jam baru menunjukkan 10.35 malam.

Beliau tidak mengejutkan anak-anaknya takut perkara lain pula berlaku dan beliau terus berpatah balik dengan susur keluar seterusnya dan mengambil isterinya di hentian rehat dimana beliau berhenti sebentar tadi.

Pelbagai cerita yang penulis dengan akan tetapi cerita ini memang penulis dapatkan sendiri dengan tuan punya banda setelah hamper 1 tahun berlalu peristiwa ini.

Semasa penulis mencoretkan cerita ini kepala penulis kembang semacam jer seakan-akan kawannya yang berada disekitar penulis tahu akan niat penulis ingin memberi tahu kisah benar ini.. 

Wallahuakhlam… 

No comments

Powered by Blogger.