CINA Sepakat Tolok Melayu Islam - MCA Paling Lantang Bersuara


Wahhh… ada bunyi dan bau belacan pulok MCA kali ini dengan semangat Himpunan Melayu Bersatu yang akan diadakan pada 16 September nanti di Kuala Lumpur.

Mulut banyak busuk MCA sekarang ini…. Mengapa semasa Bersih 1.0 hingga 4.0 MCA dok bunyi pung… jangan bersikap talang dua muka…

Kalau CINA yang buat boleh pulok puok-puok mung sokong ye…. ini dinamakan Bangsattt punya statment..

Secara tiba-tiba MCA menerusi Pemuda MCA Terengganu cuba menjadi jaguh untuk mengelakkan permusuhan kaum apabila membantah keras Himpunan Melayu Bersatu Baju Merah atau Himpunan Maruah Melayu yang dijadualkan berlangsung pada 16 September nanti di Bukit Bintang dan Petaling Street.

Menurut Setiausaha Pemudanya, Ghua Gor Thong beliau juga menyeru bahawa UMNO tidak perlu menyokong himpunan itu dan ia juga akan dilihat provokasi perkauman nanti.

Malah MCA semakin melompat apabila tersebarnya gerakan dari 258 pertubuhan NGO-NGO Melayu Terengganu yang akan turun ke Kuala Lumpur dan sekitar 8000 orang dan tidak termasuk dengan individu-individu yang akan bergerak secara berkumpulan nanti ke perhimpunan itu.

Mungkin Pemuda MCA Terengganu ini buta dengan apa yang berlaku sepanjang Bersih 4.0 berlangsung, apa yang peserta bawa dalam perhimpunan itu seolah-olah mahu mencetuskan tragedi 13 Mei 1969 dengan replica peyapu BESAR pada hari berkenaan.

Bukankah itu bermaksud nak menyapu bersih orang Melayu Dan menghalau orang Islam dari negara Ini? Kalau bukan, sila jawab apa maksud kamu bawa Penyapu?

Penyapu yang di bawa bukannya satu tetapi lebih dari satu! Penyapu yang kamu bawa bukannya kecil tetapi lebar dan besar!!!!
FOTO BERSIH 4.0

Agak aneh alasan yang diberikan oleh Pemuda MCA Terengganu dalam artikel yang dikeluarkan oleh Berita Harian yang disiarkan 10 September(hari ini) dan MCA selain sikap double-standard mereka dalam isu Baju Merah ini.

Ketika isu Baju Kuning, Ketua Pemuda MCA Malaysia telah menyatakan sokongan malah menyatakan bahawa MCA tidak membantah sekiranya ahli-ahli MCA mahu menyertai demonstrasi besar-besaran kaum Cina di kawasan bermajoriti Melayu di Jalan Tun Perak, Jalan Tunku Abdul Rahman dan Dataran Merdeka.

Kepada orang melayu dan umat islam di negara ini, sebelum Cina DAP menghalau kita semua mari kita bersolidariti pada 16 september ini di bukit bintang dan petaling street

No comments

Powered by Blogger.