Pesuruhjaya PAS Hina Rakyat Yang Terima PPR Hiliran

SahtipuSeorang yang dianggap ulamak tersohor dari parti pembangkang negara telah mengeluarkan status di facebook untuk menjadi bahan makian dan juga kutukkan pengikut serta ahlinya.
Yang terbaru Ustaz Politik dari kawasan Dewan Undang Negeri Paka juga Pesuruhjaya Pas negeri Terengganu telah menghina orang lain dengan menjadikan Fan Page beliau sebagai tempat mengumpul dosa harian.
Beliau yang turut mempunyai sekolah tahfiz itu tiddak mencerminkan apa yang beliau ajari kepada anak-anak didik beliau sedangkan perbuatan mengutuk serta menghina makluk lain yang dilarang sama sekali dalam Islam.
Didalam kenyataan Ahmad Razif itu, ada menyebut beberapa perkara untuk kebaikan rakyat dan ianya telah diterjemahkan dalam perundingan bersama kerajaan pusat serta turut menjada agenda politik pembangkang yang tidak mahu urusan itu menjadi kenyataan.
Rasulullah SAW bersabda maksudnya, “Mengutuk seorang mukmin itu seperti membunuhnya.” (Hadis Riwayat Jamaah selain Ibnu Majah, hadis riwayat Tsabit bin Adl-Dlahak)
Nabi SAW  bersabda maksudnya : ” Sesungguhnya seorang hamba bila melaknat seseorang nescaya laknat itu akan naik ke langit kemudian menutup pintu pintu langit di bawahnya, lalu turun ke bumi menutup pintu pintu yang lain, kemudian mengambil tangan kanan di tangan kirinya, apabila tidak memenuhi sasarannya, ia kembali kepada orang yang dilaknat dan jika tidak boleh ia akan kembali kepada orang yang melaknatnya.”
(Hadis Riwayat  Abu Daud)
Tetapi demi kelangsungan politik PAS beliau sanggup menghina dan mencerca kebaikan yang dibuat orang lain asalkan mereka memperolehi mailage dalam politik.
Banyak perkara yang telah beliau lakukan dengan pelbagai perpeksi mahupun fitnah yang terancang.
Menurut beberapa sumber yang telah ditemui, saman berkenaan katanya diatas fitnah rakyat kepada beliau yang telah menipu wang rakyat dengan jumlah yang agak besar RM 1.4 juta sebelum ini.
Bukti resit yang disimpan rakyat (peneroka) akan menjadi saksi didalam mahkamah apabila perbicaraan itu berlangsung nanti dan ianya akan memperlihatkan akan kebenaran perjuangan PAS pada masa ini.
Dikatakan juga secara lisan beliau juga telah mengakui menerima wang tersebut sebagai deposit untuk menyediakan tanah seperti yang dijanjikan sebelum ini.
Sumber 12, 3

No comments

Powered by Blogger.