Friday, August 28, 2015

Bersih 4.0 Menawarkan Khidmat SEKS?

Bersih 4.0 kali kali ini agak luar biasa yang didalangi oleh DAP dengan pelbagai promosi untuk menumbangkan kerajaan sedia ada.

Ia telah ditaja oleh beberapa ngo yang mana telah menerima dana dari luar negara termasuk negara Israel Dunia dan Israel Asia.

Paling mengejutkan lagi promosi kali ini telah ditawarkan kepada peserta dengan perempuan cina untuk dipuaskan nafsu serakah peserta.

SIAPAKAH DALANGNYA KALU TIDAK DAP YANG TERKENAL DEN GAN SENDIKIT PELACURAN DI MALAYSIA TERUTAMA DI LEMBAH KLANG?

Gabungan Pilihanraya Bersih dan Adil atau Bersih 2.0 ialah gabungan NGO dan kumpulan masyarakat sivil yang menuntut diadakan pembaharuan dalam pilihan raya di Malaysia.

Ia asalnya dianggotai wakil daripada Suara Rakyat Malaysia (Suaram), Pembangunan Wanita Kolektif (WDC) dan Penulis Media Bebas (WAMI), dan diketuai bekas Presiden Majlis Peguam Datuk S. Ambiga.

Bersih 2.0 yang merupakan penganjur beberapa siri perhimpunan Bersih kini dipimpin oleh Maria Chin Abdullah dari WDC.

Bersih 4.0 ialah perhimpunan keempat dianjurkan Bersih 2.0 dalam tempoh lapan tahun.

Perhimpunan pertama diadakan pada 10 Nov 2007; perhimpunan kedua yang dikenali sebagai "Walk for Democracy" pula pada 9 Julai 2011, dan yang ketiga adalah perhimpunan "Sit In" yang diadakan pada 28 April 2012.

Wednesday, August 26, 2015

PAS Tiada ISU ::: 2 Adun Pas sertai GHB Terengganu

momokan keluar bn 
Semakin hari semakin Pas cuaca POLITIK di Terengganu masa kini dan berita ini telah berlegar-legar disetiap kedai kopi  Kuala Terengganu dengan 2 adun PAS kuala Terengganu menyertai Gerakan Harapan Baru (GHB).

Untuk mengalihkan isu itu Hanafiah Mat telah membuat kenyataan akhbar dengan membuat Fitnah akan ada dari kalangan Adun BN akan keluar menjadi wakil rakyat Bebas dan sekaligus akan berubah tapuk kepimpinan negeri... TIADA ISU nak dimainkan...kikikiki

Sebuah filem seram yang ditonton berkali-kali mungkin akan menjadikannya tidak seram lagi. Lebih-lebih lagi apabila ‘filem seram’ tersebut diterbitkan oleh pengarah filem yang tidak berbakat menakutkan penontonnya dengan prop yang berlebih-lebihan dan pelakon budget yang terpaksa melakonkan pelbagai watak dalam satu masa. Sekejap jadi orang, sekejap jadi hantu dan sekejap jadi pak pacak.

Walaupun menyedari filem tersebut tidak mungkin akan meraih anugerah box office mahupun pulangan yang lumayan, peminat filem seram yang sebenar juga pasti akan tertanya-tanya apakah tujuan pengarah filem tersebut membuat sesuatu yang kekal gagal dan tidak mendapat tempat dihati peminat.

Begitu jugalah keadaannya pada hari ini yang melanda PAS di negeri Terengganu.

Pendedahan Hanafiah kepada akhbar Sinar Harian baru-baru ini kononnya akan berlaku pertukaran kerajaan negeri Terengganu adalah hampir mustahil ekoran pergolakan dalaman yang sedang berlaku di dalam parti PAS sendiri.

PAS Terengganu juga dikatakan semakin gusar apabila Parti Baharu yang akan diterajui oleh Mat Sabu bakal menembusi serta meraih sokongan di Terengganu September nanti.

Dalam lawatan Mat Sabu dan Gerakan Harapan Baharu ke Terengganu baru-baru ini, jangkaan PAS yang mengatakan siri ‘roadtour’ tersebut akan gagal, ternyata meleset apabila jumlah hadirin yang menghadiri program tersebut melebihi 4 ribu pengunjung.

Kebimbangan serta kegundahan yang tak tentu arah mungkin merupakan antara faktor yang menyebabkan Hanafiah membuat kenyataan dengan cubaan mengalihkan isu.

Kenyataan Hanafiah yang enggan mendedahkan identiti ‘pihak tertentu’ dilihat sebagai mengada-adakan cerita yang tidak benar, ‘takdok idea’ dan disifatkan sebagai cuba menutup perpecahan dalaman yang berlaku di dalam parti PAS.

Ini lebih-lebih lagi apabila semua ADUN dari Barisan Nasional telah berikrar menyatakan sokongan kepada kepada kepimpinan YAB Dato’ Seri Ahmad Razif Abd Rahman.

Penerimaan positif rakyat ke atas dasar Transformasi Terengganu Baharu yang dibawa oleh YAB Dato’ Seri Haji Ahmad Razif juga dilihat merupakan antara faktor utama yang membuatkan pemimpin pembangkang di negeri ini berasa goyah.

Maka tidak hairanlah jika ada beberapa usaha dan cubaan bagi menggagalkan usaha yang dibawa oleh kepimpinan Terengganu hari ini.

Allah berfirman, maksudnya:-

“Hai orang-orang yang beriman, jika datang kepadamu orang fasik membawa suatu berita, maka periksalah dengan teliti, agar kamu tidak menimpakan suatu musibah kepada suatu kaum tanpa mengetahui keadaannya yang menyebabkan kamu menyesal atas perbuatanmu itu”.
[Al Hujurat : 6].

Dalam ayat ini, Allah melarang hamba-hambanya yang beriman percaya kepada berita angin. Allah menyuruh kaum mukminin memastikan kebenaran berita yang sampai kepada mereka. Tidak semua berita itu benar, dan juga tidak semua berita yang disampaikan ada faktanya. Ingatlah, musuh-musuh kamu senantiasa mencari kesempatan untuk menjatuhkan kamu. Maka wajib atas kamu untuk selalu berwaspada, hingga kamu boleh kenal pasti orang yang hendak menyebarkan berita yang tidak benar.

Monday, August 24, 2015

Benarkah Berita yang Tersebar INI... Mad Said Sertai GHB???

Dalam intipati ucapan Pengerusi  Gerakan Harapan Baru (GHB) Malaysia semperna pelancaran GHB Terengganu pada 22 Ogos 2015 , Jumaat lalu di Dataran Syahbandar, Kuala Terengganu telah mempelawa mantam MB sertai mereka.

Pengerusi GHB yang juga merupakan mantan Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu (Mat Sabu) telah menyatakan telah menjemput Dato’ Seri Ahmad Said (Mad Said) mantan MB Terengganu untuk bersama-sama menyertai perjuangan mereka di dalam Harapan Baharu memandangkan kelantangan Mad Said dalam beberapa isu.


"Kita melihat Mad said ini ada ketokohan untuk menjadi tenaga penggerak baru bagi negeri Terengganu bersama YBM  Raja Kamarul Bahrin di sini”

“Dengan penyertaan Mad Said semestinya GHB Terengganu semakin kuat d
an ditambah dengan Adun Ladang serta Adun Batu Buruk tidak lama lagi akan mengistiharkan akan bersama GHB”


Menurut beliau lagi, GHB sedia menjalinkan kerjasama bersama mantan MB Terengganu itu termasuk juga mempelawa Mad Said untuk bersama sama berjuang dalam Gerakan Harapan Baru dengan tujuan untuk mengukuhkan penguasan di Terengganu.


Disamping itu, Mat Sabu juga turut menempelak Presiden PAS, Hadi Awang dalam ucapannya dalam berbentuk sindiran yang berbunyi "Ada orang tu kata tuduhan-tuduhan yang dilemparkan terhadap PM Malaysia, Dato Seri Najib Razak itu tak masuk akal!"

Mat Sabu turut mengumumkan akan ada satu parti baru menjelang 31 Ogos ini bagi membawa wardah perjuangan dan amanah rakyat yang kecewa.

“Ada orang kata kita dibarisan atas ini kecewa apabila kalah dalam pertandingan ajk PAS Pusat dan juga pembersihan BARUA dalam PAS”

“Di sini saya ingin menyatakan bahawa, kita bukan kecewa akan tetapi Allah SWT telah membuka pintu hati kami untuk membawa perjuangan rakyat demi menuju ke putrajaya”

“Biarlah apa pun tangkapan orang kepada kami dan kami telah memilih Harapan Baru dan bukan Barua kepada DAP serta atas sebab keikhlasan kami untuk memartabatkan Islam di Malaysia ini”

“Sebab itulah kami tidak memilih menyertai DAP dan jika kami mahu kekayaan dan pangkat dengan menyertai DAP kami boleh dapat itu semua akan tetapi kami memilih untuk bersama rakyat dengan perjuangan baru ini”, katanya.

Sumber

Friday, August 21, 2015

PAS Menggunakan Ahmad Said Jatuhkan PM, UMNO

Sebuah poster yang disebarkan di media sosial mengenai "Flashmob Save TRG" jelas menunjukkan bahawa Pas terdesak menggunakan mantan Menteri Besar Terengganu Datuk Seri Ahmad Said untuk menjatuhkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.

Poster yang turut menggunakan lambang 1MDB berlatar belakangkan pelantar minyak dan gambar Ahmad Said turut mengajak orang ramai menunjuk perasaan ketidakpuas hatian terhadap Najib dalam isu 1MDB itu dengan memakai pakaian bertema hitam putih.

Dalam masa yang sama, Pas turut memperdayakan rakyat Terengganu dengan mengadakan tunjuk perasaan tersebut pada hari yang sama Najib datang ke Terengganu untuk merasmikan Mesyuarat Agung Umno Bahagian Kuala Nerus.

Dikatakan Pas amat tercabar dengan kepimpinan dan kewibawaan Menteri Besar Terengganu Datuk Seri Ahmad Razif Abd Rahman sehingga terpaksa melakukan pelbagai cara untuk melihat mesyuarat Umno bahagian yang diketuai oleh Ahmad Razif tidak berjaya.

Pas semakin takut apabila melihat perpecahan dalaman parti dengan tertubuhnya Gerakan Harapan Baru (GHB) dan Pas juga ingin melihat Umno di Terengganu musnah apatah lagi Umno di Kuala Nerus yang dilihat semakin bertambah dan kuat.

Amat menyedihkan ialah apabila Pas terpaksa menggunakan Ahmad Said untuk menyebarkan fitnah kerana buat masa sekarang, Ahmad Said  paling jelas dilihat mengkritik perdana menteri selepas dipecat dari jawatan menteri besar.

Apabila gagasan Transformasi Terengganu Baharu yang membawa slogan kecil bagi kita, besar bagi rakyat benar-benar berkesan pada rakyat Terengganu, kedudukan Pas mulai tergugat apabila kebanyakan ahlinya kini, hari demi hari mulai meninggalkan parti yang kononnya memperjuangkan Islam.

Ini dapat dilihat apabila lebih daripada 150 orang ahli Pas telah keluar dari parti itu untuk menyertai Umno, seperti yang diumumkan di Besut minggu lalu ketika lawatan Ahmad Razif di sana.

Jika dilihat sekarang, Umno di Terengganu semakin kuat walaupun Ahmad Said kian menghentam.

Namun demikian, Ahmad Said tidak dilihat menghentam Umno tetapi terlalu kuat mengkritik pentadbiran Najib dan mengaitkannya dengan 1MDB.

Apabila banyak kali dianalisis ucapan Ahmad Said dalam mana-mana majlis yang dihadirinya, ucapannya lebih kepada mengkritik dan berbaur masalah peribadi dan bersifat dendam.

Tiada sedikit pun Ahmad Said menyentuh mengenai perjuangan Umno dan Pas melihat Ahmad Said merupakan kunci utama untuk melemahkan lagi Najib dan memporakperandakan kekuatan Umno.

Pas dilihat kian terdesak apabila nakhodanya Datuk Seri Abdul Hadi Awang lebih banyak bersikap mendiamkan diri daripada mengawal ahli-ahli Pas yang kian memberontak.

Tambahan pula 21 Ogos ini GHB akan mengadakan satu majlis perjumpaan di Dataran Shah Bandar, Kuala Terengganu di mana sebuah parti baharu "Parti Amanah Rakyat (AMANAH)" akan diumumkan nanti.

Ini yang membuatkan Pas terutamanya di Terengganu makin gelisah akan kehadiran beberapa Individu terutama yang menggerakkan GHB.

Pas tidak mahu hanya partinya sahaja yang musnah dan cuba mengheret Umno ke kancah kemusnahan yang sama.

Pas tidak lagi relevan apabila lebih banyak menggunakan fitnah dan boikot sebagai alat perjuangan mereka bagi memenangi hati rakyat.

Dalam isu mempergunakan Ahmad Said pula, Pas lebih selesa menggunakan Ahmad Said kerana Adun Kijal itu langsung tidak mengambil tindakan atau mengeluarkan kenyataan tentang apa yang dibuat oleh Pas.

Apabila Ahmad Said dilihat seolah-olah "redha", maka Pas akan terus menggunakan Ahmad Said sebagai kunci utama merosakkan Umno.

Hanya satu pesanan kepada ahli Pas. "Jika mahu boikot dan memperalatkan Ahmad Said dalam membawa agenda busuk mereka, Pas harus mula fikir untuk membuat cara lain pula bagi menunjuk perasaan. Ini kerana tunjuk perasaan FLASHMOB itu sudah sebati dan sinonim dengan Pemuda Pas Terengganu atau bahasa ringkas "TOO CLICHE".

Thursday, August 20, 2015

Gerakan Bawah Tanah PAS diBongkar Kerana Meletakkan BOM Jangka?

PLANTA SINONIM DENGAN NASI GORENG = PLANTAR ADALAH UNTUK BIDANG OIL & GAS
Pada hari sabtu, 22 Ogos ini Perdana Menteri kita Datuk Seri Najib Tun Razak akan merasmikan Mesyuarat Agong UMNO Kuala Nerus disamping melakukan lawatan kerja. Kedatangan Datuk Seri Najib ini mengundang kerisauan melampau dikalangan pembangkang dan juga penyokong Ahmad Said yang merupakan bekas Menteri Besar Terengganu.

Dalam kekalutan ini, mereka yang tidak bertanggungjawab mula menyebarkan berita palsu kononnya akan ada “Jamuan Kesyukuran’cagar’ pelantar minyak Terengganu kepada 1MDB Untuk Kepentingan Dato’ Seri Mohd Najib Bin Razak” pada tarikh dan masa yang sama dengan agenda perasmian mesyuarat Bahagian UMNO Kuala Nerus.
Berikutan dengan berita palsu tersebut maka UMNO Kuala Nerus telah mengeluarkan kenyataan di laman Facebook:-
Diakhir zaman ini semakin banyak Fitnah yang ditaburkan. sempena lawatan YAB PM ke Kuala Nerus pun sudah ada edaran kad jemputan untuk menfitnah YAB PM dgn jemputan program yang palsu. mohon semua Hebahkan supaya tidak termakan dengan Fitnah pembangkang ini.
umno kuala nerus
Bagi pembangkang pula, mereka dilihat tidak melepaskan peluang ini untuk “mengenakan” UMNO Bahagian Kuala Nerus. PAS Kuala Terengganu turut mengeluarkan kenyataan di Facebook mereka:-
Nampaknya sudah ada gerakan daripada UMNO Kuala Nerus untuk Jatuhkan Najib Razak.. pada hari lawatan Perdana Menteri ke Gong Badak pada hari Sabtu ini… di kabarkan jemputan ini telah di buat oleh pemuda-pemuda UMNO Kuala Nerus yang tidak berpuashati dengan 1MBD dan Cagaran Minyak Terengganu kepada Pahang.. Najib bakal berkubur…
pas tganu
Sebelum ini dalam Persidangan Perwakilan Pemuda UMNO Bahagian Kuala Nerus , mereka telah meluluskan usul menyokong kepimpinan Dato’ Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak sebagai Perdana Menteri dan Presiden UMNO.

Usul yang dibentangkan oleh Perwakilan Pemuda UMNO Cawangan Jeram Manir, Norzaidi Ab Rahman itu turut menyokong perlantikan Naib Presiden UMNO, Dato’ Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi sebagai Timbalan Perdana Menteri.

Usul itu kemudian diterima sebulat suara oleh 514 perwakilan ke persidangan itu yang diadakan di Stadium Tertutup Kompleks Sukan Negeri, Gong Badak.

Pembangkang dan Ahmad Said tahu bahawa UMNO Bahagian Kuala Nerus menyokong kuat kepimpinan Perdana Menteri kita Datuk Seri najib Tun Razak.  Mereka benar-benar bimbang sekiranya PM kita akan membuat sebarang pendedahan ataupun pengumuman penting pada hari tersebut.


Namun tindakan tidak beretika pihak  yang mengeluarkan berita palsu tersebut amatlah dikesali.

Wednesday, August 19, 2015

BERAKHIR Sudah POLITIK Mad SAID - Kerusi Kijal '0' ?



Apa yang dimaksudkan dengan CAGAR oleh Mad Said?

Perjalanan politik Ahmad Said (Mad Said) di bumi Terengganu cukup pantas berlalu dan pada 12 Mac 2015 yang lalu beliau mengumumkan keluar dari UMNO dan berdiri bebas dikaki sendiri.

Dalam masa yang sama beliau adalah seorang Ketua UMNO Bahagian Kemaman dan persidangan semalam juga bukti beliau Ketua Bahagian lagi.

ADAKAH masih SAH status Keahlian Beliau setelah beliau mengumumkan keluar dari UMNO???

Cerita-cerita dalaman UMNO sendiri telah membuka pekungnya dengan menyatakan semasa Pilihan Raya UMUM (PRU 13) lalu Mad Said sudah merangcang satu permainan politik yang mana telah dijelmakan dengan 17-15 sekarang ini.

Kenyataan sumber ada menyebut nama calon yang dikeluarkan oleh Presiden Parti dengan perkenan Tuanku Sultan TIDAK sama dengan nama yang telah diumumkan oleh Pengerusi Badan Perhunungan UMNO Negeri ketika itu yakni Mantan Menteri Besar ke 13. abaikan….

Menurut beberapa sumber dalaman Kemaman sejak beliau mengumumkan keluar dari UMNO rata-rata ahli UMNO Kemaman merasakan beliau bukan lagi seorang pejuang yang tulen dan dibandingkan dengan Mantam MB Terengganu yang ke 12 Dato’ Seri Idris Jusoh (Tok Yeh).

Sikap keterbukaan Tok Yeh membuat ahli-ahli UMNO bangga dengan beliau dengan sikap sabar dengan PERJUANGAN dan kini menjadi Menteri Kanan kerajaan dibawah kepimpinan YAB Dato’ Seri Mod Najib  Tun Razak.

Inilah dikatakan contoh seorang pejuang PARTI dan Bangsa Melayu serta menyumbangkan idea-idea untuk membangunkan Agama, Bangsa dan Tanah Air tercinta.

Perbezaan dua Mantam Menteri Besar Terengganu ini membuat rakyat menilai sejauh mana keikhlasan mereka berjuang demi rakyat dibawahnya dan nyata lagi terang Mad Said hanya mementingkan WANG Ringgit Sahaja demi kelangsungan menjaga kos hariannya.

Sampai hari ini dakwaan demi dakwaan yang dilemparkan oleh  Mad Said akan tetapi satu pun beliau tidak dedahkan kepada UMUM tentang dakwaannya itu atau membuat laporan kepas SPRM dengan kesalahan guna kuasa pentadbiran hari ini.

Rakyat semakin bijak menilai dengan apa yang berlaku muktahir ini dengan pergolakkan yang berlaku didalam UMNO, PAS, PKR dan DAP yang mana mempunyai keahlian serta pengikut yang besar di Malaysia ini.

Berita perletakan jawatan Adun Kijal mula disebarkan semalam dan pagi ini mula menjadi bual bicara di semua saluran media social terkini.

Warga netizen kecoh apabila tersebar momokkan hantu sake yang berkeliaran mencari tuan yang berlegar di selatan negeri Terengganu.

Dato’ Seri  Ahmad Said atau lebih dikenali dengan panggilan Mad Said dikatakan bakal mengosongkan kerusi Dun Kijal dan bakal diadakan PRK tidak lama lagi.

Hantu sake terus bermain di alam maya yang menyokong desas desus perkara yang pelik akan berlaku pada September ini dan ia dikuatkan dengan penyebaran berita Dun Kijal bakal dikosongkan.

Menurut sumber Mad Said dikatakan agak tertekan dengan isu yang beliau sendiri sensasikan. Isu ‘Cagaran Minyak Terengganu’ yang telah beliau manipulasikan sendiri.

Mad Said dikatakan tidak menjelaskan perkara sebenar disebalik konotasi ‘cagaran’ tersebut. Beliau kelihatan cuba sembunyikan fakta sebenar tentang ‘kertas cadangan’ yang telah ditolak dengan baik berhubung perkara tersebut.

Wujud perbezaan ketara antara kertas cadangan yang dipersetujui dan ditandatangani dengan cadangan yang ditolak.

Kenapa Mat Said cuba tonjolkan ‘cagaran’ dari sudut perspektif yang keterlaluan seolah-olah cadangan ini berlaku melalui pintu yang tidak sah?

Malah menurut Menteri Besar Terengganu YAB Ahmad Razif, pada awalnya sebanyak RM1 juta dilaburkan kepada 1MDB sebagai pendahuluan tetapi setelah Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri berasa kerajaan tidak mampu untuk mengurus dan tidak mahu ada risiko, kerajaan menarik balik dan RM1 juta itu dikembalikan.

“Maka tidak ada apa-apa kaitan antara TIA dengan 1MDB kerana pada masa itu, TIA telah ditutup,”

Ahmad Razif turut menjelaskan “Terengganu menggunakan konsep integriti dan saya mengalu-alukan sesiapa sahaja untuk membuat laporan dan bertindak mengikut saluran yang betul,”.

Kalau dilihat dari sikap keterbukaan Menteri Besar Terengganu itu, kenapa sehingga sekarang Mad Said tidak tampil untuk membuat aduan rasmi mengenai salah laku kertas cadangan tersebut?

Bersumpah atas nama Allah tentang wujudnya kertas cadangan yang ditolak  adalah yang sepatutnya Mat Said lakukan dan bukannya sensasikan isi kandungan kertas cadangan yang tak jadi.

Teringat mantan Menteri Besar sebelum Mad Said, Dato’ Seri Idris Jusuh, walaupun pengunduran beliau juga menimbulkan rasa tidak senang di kalangan ahli UMNO namun beliau telah tunjukkan tahap tertinggi jati diri seorang pemimpin dan pejuang parti UMNO yang sebenar malah mampu meredakan keadaan ketika itu.

Kesabaran beliau akhirnya Allah tunjukkan di mana beliau sekarang. Bukannya mengaku pejuang tetapi bila tidak berjawatan maka segala keburukan dihambur keluar walaupun ianya adalah rekayasa untuk membalas dendam.

Kata orang tua, kalau dah tak serasi maka berpisahlah…kalau dah tak mampu bersama maka sebaiknya berundur dari menjadi duri dalam daging!

Tuesday, August 18, 2015

Sampai Bila Nok Politikan Pembangunan Dengan FITNAH dan Hasutan Jahat?

IMG_20150818_094113Kenyataan Media Ahli Parlimen(AP) Kuala Nerus Dato’ Dr Mohd Khairuddin bin Aman Razali at-Takiri yang disiarkan dalam pelbagai medium media sosial semalam dimana menunjukkan kecetikkan akal seorang AP yang berjuang atas tiket Islam.

Beliau beranggapan cadangan Yab Dato’ Seri Ahmad Razif Abd Rahman Menteri Besar Terengganu merangkap Adun Seberang Takir itu akan membuat rakyat Seberang Takir akan berubah haluan sokong dan secara tidak langsung akan menyokong PAS.

Dalam kenyataannya yang berniat jahat dan menghasut rakyat telah menyatakan rakyat dun Seberang Takir akan kehilangan tanah beratus ekar kerana pembangunan atau projek yang hendak dijalankan seperti kerteh dan paka.

Kenyataan AP Kuala Nerus

“Apakah tujuan sesebuah pembangunan dilakukan di sesebuah kawasan? Tentulah untuk kebaikan rakyat yang mendiami kawasan tersebut. Namun, apabila projek industri petroleum dilaksanakan tentulah pengambilan tanah rakyat orang kampung yang beratus ekar akan diambil secara paksa menggunakan Akta Tanah Negara.”

Kenyataan di atas amat memalukan apabila seorang pemimpin yang meluahkannya dan boleh di sifatkan seorang pemimpin yang pendek akal tambahan pula beliau sebagai seorang Ahli Parlimen dan secara tidak langsung akan menjadi jenaka kepada rakyat yang menilainya.



Adakah ahli parlimen PAS ini tidak tahu bahawa akan wujudnya sebuah bandar baru yang kini rancak di bangunkan ‘Kuala Terengganu City Center’.

Cadangan daripada Ahmad Razif adalah untuk membuka peluang pekerjaan dan perniagaan yang berasaskan petroluem serta gas di kawasan itu.

Dengan kepelbagaian aktiviti perniagaan dalam sektor pekerjaan serta dan secara langsung akan menaikan taraf ekonomi penduduk Seberang Takir dan kawasan sekitarnya..


Kerajaan negeri membuat kajian dan beberapa cadangan telah di kemukakan seperti mengadakan tempat simpanan bekalan minyak untuk supply(bekalan) ke lapangan terbang itu  apabila siapnya nanti Hub Kargo Terengganu di Lapangan Terbang Sultan Mahmud.

Sudah tentu produk dari petroleum (minyak) akan meningkat dan kegunaan serta permintaan berskala besar akan berlaku.

Disamping itu juga Pulau Duyang akan menjadi tempat pelabuhan kapal-kapal yang membawa stok bekalan dari hasil petroleum dan gas yg digunakan dan akan disalurkan menggunakan paip terus ke lapangan terbang tersebut.

Secara tidak langsung ia kan membuka banyak peluang pekerjaan untuk  rakyat Kuala Nerus dan kawasan sekitarnyan nanti.

Bahkan bukan sahaja peluang perkerjaan yang berkaitan petroleun dan gas, sektor pelancongan juga akan turut memainkan peranan meningkatkan pendapatan penduduk di masa akan datang nanti.

Ahli parlimen Kuala Nerus ini lebih rela menolak pembangunan daripada melihat Kuala Nerus terus membangun yang dapat memberi manafaat kepada rakyat, bagi Dato’ Seri Ahmad Razif amat peka kepada keperluan dan usaha bagi membangunkan negeri Terengganu dan tidak akan membiarkan rakyat ditindas[a] dan diabaikan.

Tugas seorang Menteri Besar Amat berat bagi beliau untuk menunaikan amanah yang di beri bagi memastikan peluang pekerjaan, pembangunan negeri dan keperluan rakyat sentiasa mengikut kehendak rakyat bertepatan dengan slogan ‘Kecil bagi Kita Besar Bagi Rakyat’.

Yang sebenarnya Ahli Parlimen Kuala Nerus ini lebih mementingkan kedudukannya berbanding rakyat kerana beliau tahu dengan pembangunan yang akan di lakukan rakyat akan berterima kasih kepada Kerajaan yang membantu mereka.

Saturday, August 15, 2015

Perjalanan POLITIK Insan Bernama Ahmad Bin Said -Mad Said



Perjalanan politik Ahmad Said (Mad Said) di bumi Terengganu cukup pantas berlalu dan pada 12 Mac 2015 yang lalu beliau mengumumkan keluar dari UMNO dan berdiri bebas dikaki sendiri.

Dalam masa yang sama beliau adalah seorang Ketua UMNO Bahagian Kemaman dan persidangan semalam juga bukti beliau Ketua Bahagian lagi.

ADAKAH masih SAH status Keahlian Beliau setelah beliau mengumumkan keluar dari UMNO???\

Cerita-cerita dalaman UMNO sendiri telah membuka pekungnya dengan menyatakan semasa Pilihan Raya UMUM (PRU 13) lalu Mad Said sudah merangcang satu permainan politik yang mana telah dijelmakan dengan 17-15 sekarang ini.

Kenyataan sumber ada menyebut nama calon yang dikeluarkan oleh Presiden Parti dengan perkenan Tuanku Sultan TIDAK sama dengan nama yang telah diumumkan oleh Pengerusi Badan Perhunungan UMNO Negeri ketika itu yakni Mantan Menteri Besar ke 13. abaikan….

Menurut beberapa sumber dalaman Kemaman semenjak beliau mengumumkan keluar dari UMNO rata-rata ahli UMNO Kemaman merasakan beliau bukan lagi seorang pejuang yang tulen dan dibandingkan dengan Mantam MB Terengganu yang ke 12 Dato’ Seri Idris Jusoh (Tok Yeh).

Semalam beliau juga telah menghina YB Adun Air Putih secara terbuka kononnya YB Air Putih anak muda yang mentah tidak tahu berpolitik.

Sikap keterbukaan Tok Yeh membuat ahli-ahli UMNO bangga dengan beliau dengan sikap sabar dengan PERJUANGAN dan kini menjadi Menteri Kanan kerajaan dibawah kepimpinan YAB Dato’ Seri Mod Najib  Tun Razak.

Inilah dikatakan contoh seorang pejuang PARTI dan Bangsa Melayu serta menyumbangkan idea-idea untuk membangunkan Agama, Bangsa dan Tanah Air tercinta.

Perbezaan dua Mantam Menteri Besar Terengganu ini membuat rakyat menilai sejauh mana keikhlasan mereka berjuang demi rakyat dibawahnya dan nyata lagi terang Mad Said hanya mementingkan WANG Ringgit Sahaja demi erut boroinya itu.

Sampai hari ini dakwaan demi dakwaan yang dilemparkan oleh  Mad Said akan tetapi satu pun beliau tidak dedahkan kepada UMUM tentang dakwaannya itu atau membuat laporan kepas SPRM dengan kesalahan guna kuasa pentadbiran hari ini.

Rakyat semakin bijak menilai dengan apa yang berlaku muktahir ini dengan pergolakkan yang berlaku didalam UMNO, PAS, PKR dan DAP yang mana mempunyai keahlian serta pengikut yang besar di Malaysia ini.

Semenjak semalam hangat di media social dan hari ini juga telah menyatakan kehebatan YB Wan Abdul Hakim Wan Mokhtar​ yang tidak memberi ruang kepada Ahmad Said untuk menidakan kemenangan beliau dalam pertandingan G7 UMNO bahagian Kemaman semalam.
Beliau merupakan seorang anak muda yang berilmu dan apabila  bercakap, beliau tidak akan berbohong dan apabila beliau menulis, beliau melakukannya dengan kepastian.

Jika ada yang menyatakan apa yang beliau tulis dan katakan sebagai tidak benar itu bukan dirinya.


BIODATA WAN ABDUL HAKIM BIN WAN MOKHTAR
Nama Penuh : Yb Haji Wan Abdul Hakim Bin Wan Mokhtar
No K/P : 680615-11- 5181
Alamat Rumah : 653-1, Lorong Taha 1, 24000 Kemaman Terengganu.
Alamat Pejabat : K-378-B,Bangunan Mpk Binjai, Jalan Air Putih,24000 Kemaman, Terengganu. No. Telefon : 019-3880415 / 09-8597787
Isteri : Hajah Wan Alwiza Binti Zawber
Anak : 1) Wan Ahmad Syakir Suhaimi
  2) Wan Muhammad Ammar Affan
  3) Wan Ahmad Nuruddin Nafis
 4) Wan Nabihah Hannah
 5) Wan Madihatun Nuha
6) Wan Zuhairah Nasuha

PENDIDIKAN 1975 – 1980 : Sek Rendah Sultan Sulaiman II, K. Terengganu.
1981 – 1985 : Kolej Melayu Kuala Kangsar (MCKK) Sept.
1987 – Mei 1991 : Ijazah Sarjana Sains – Kejuruteraan Mekanikal, Universiti Pennsylvania, USA (Ivy League)
 Okt. 1991 – Okt.1992 : Sarjana (MBA), Pengurusan Perniagaan, Universiti London, England.
1992 : Tanaka Business School, Imperial College (MBA). KEJAYAAN AKADEMIK: Mei 1991 - Anugerah Dekan (1990-1991), Universiti Pennsylvania, USA (Ivy League)

PENGALAMAN: 1994 – Sekarang, Pengarah Syarikat, Ambassador Group Of Companies Usahawan Peringkat Dunia. SOSIAL 1997 -1999 – Ketua Pemuda Caw.Chukai, Kmn. 1986 – Sekarang. AJK Petugas Pilihanraya. 2000 – Sekarang. Penolong Bendahari, Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Kemaman. 2007 – 2008, YDP PIBG Sekolah Keb. Seri Selangor, USJ 4, Subang Jaya.

Wan Hakim Di Hina Oleh Mad Said Tetapi Perwakilan TIDAK BUTA..


Persidangan Agong UMNO Bahagian Kemaman berlangsung semalam bermula pada jam 3.00 petang hingga awal malam tadi di Dewan Berlian Chukai Kemaman.
Wan Abdul Hakim Wan Mokthar adalah salah seorang calon yang bertanding dalam G7 bagi mewakili UMNO Bahagian Kemaman ke Persidangan Agong UMNO Malaysia di Putra World Trade Centre (PWTC) Kuala Lumpur pada oktober ini.
Walaupun persidangan kali ini beliau banyak menerima hentaman dari ketua bahagian(Ahmad Said) beliau masih menang untuk pertandingan G7 pada tahun ini dan perwakilan dapat melihat muktahir ini Mad Said menjadi duri dalam daging kerana beliau pernah keluar dari UMNO seketika dulu..
Semasa beliau dihentam kuat oleh Mad said dek kerana kebenaran yang didedahkannya yang membuat ketua bahagia kemaman itu benggang dan peluang persidangan ini ada tempat yang terbaik untuk Mad Said berbuat demikian.

Bukan Mad Said tidak tahu akan 5% wang hasil minyak itu persetujuan dari kerajaan terengganu dan kerajaan pusat dengan terikat akan akta kanun tanah negara.
Sementar itu persidangan UMNO Bahagian Kemaman dimulakan   dengan ucapan alu-aluan Ketua Bahagian Dato’ Seri Ahmad Said (Mad Said) dan disusului ucapan perasmian Tan Sri Muhyiddin Mohd Yassin (TSMY) dengan pelbagai pendedahan yang dibuat.
Medan persidangan kali ini adalah medan yang terbaik utntuk melepaskan rasa dendam yang disimpan selama ini dan  memberi peluang kepada  Mad Said  untuk bercakap yang benar(katanya) dan mendedahkan perkara yang berlaku sebelum ini didalam UMNO dan juga Kerajaan Negeri yang dipandunya selama enam (6) tahun.
Tidak terlepas Ketua Penerangan Badan Perhubungan UMNO Terengganu merangkap Adun Air Putih Wan Abdul Hakim Wan Mokthar turut dihentam oleh Mad Said dalam ucapannya selam 1 jam 30 minit itu.
Dalam ucapannya  beliau menyatakan bahawa beliau tidak sanggup mengadai maruah perjuangan  melayu serta hak rakyat Terengganu dan UMNO  Terengganu.
“Minyak Terengganu hendak dicagarkan oleh Terengganu Investment Authority (TIA) dan masa itu Tuanku Sultan Terengganu beritahu saya”
“Tuanku menitahkan saya untuk menubuhkan satu jawatankuasa bagi mengkaji isu cagar minyak Terengganu itu”
“Dan saya menubuhkan satu pasukan(team) dan setelah dibuat kajian baru saya mengetahui segalanya dengan apayang berlaku”, katanya.
Oleh yang demikian rakyat juga ingin tahu dengan projek-projek yang telah dibuat semasa zaman Mad Said menjadi menteri besar dan diantara Pulau Bebas Cukai, Hub Tekstil Terengganu (Bandar Baru KIjal), Taman ILMU Besut dan lain-lain lagi.
APA yang Mad Said BUAT?

Ini dari sebahagian dengan apa yang dibangkitkan oleh Bekas Menteri Besar Terengganu yang ke 13 …..